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[Java3Djp:00697] Re: 3D Texture -OpenGL 1.2



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安藤@NK-EXA です。

eyasuyuki@xxxxxxxxxx writes:
|> > On win32, the OpenGL version of the Java 3D dll is compiled with
|> >  the Microsoft OpenGL header files, which do not define the 3D texture mapping extension.
|> > We will look into ways to provide support in a subesequent version.
|> > Depending on what Microsoft does, we may or may not be able to take advantage of OpenGL 1.2
|> >  (which includes 3D texture mapping) or 3D texture mapping extensions in 1.1.
|> > Other alternatives include emulating 3D texture mapping by using 2D texture mapping slices.
|> > We will explore this for our next version of Java 3D (J3D 1.2). 
|> 
|> ということなので、Java 3D 1.2 は OpenGL 1.2 に対応 (依存?) することになるようです。

<意訳>

Win32 上の Java3D DLL はマイクロソフトの OpenGL 環境でコンパイルされています。
(それは 3D テクスチャ・マッピング拡張を含んでいません )

今後マイクロソフトが OpenGL 1.2 に対応するのを待つか
(OpenGL1.2 は 3D テクスチャ に正式に対応している)
もしくは 1.1 ベースのテクスチャ・マッピング拡張が使えるかもしれません。

他の代案として 2D テクスチャ・マッピング・スライスの技法を使って
3D テクスチャ・マッピングをエミュレートできるかもしれません。

これから次のバージョンの Java 3D(J3D 1.2) のためにこれらを調査するつもりです。

</意訳>

だから、現時点ではなんとも言えないというのが
本当のところなのではないでしょうか?

 //  Yukio Andoh  andoh@xxxxxxxxxx andoh@xxxxxxxxxx  //
//   www.opengl.com/andoh/  tech.webcity.ne.jp/~andoh/    //               TT